גדעון לוי נגד "חגיגות הימין" על הפיגוע בצרפת, סמוטריץ' יוצא להתקפה

    ארי וידר 1 Comment on גדעון לוי נגד "חגיגות הימין" על הפיגוע בצרפת, סמוטריץ' יוצא להתקפה
    10:26
    05.05.24
    נתי קאליש No Comments on מרן הגרמ"ה הירש: "יתכן הפסקת אש עד ל"ג בעומר ותהיה הילולא"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "מטרתו של הסכינאי מחברון שונה לגמרי מזו של הג'יהאדיסט מהסטאד דה־פראנס, וכך גם השקפת עולמו. כאן הפלסטיני נאבק על אדמתו ועל ארצו, על שחרורו מכיבוש, על הגדרה עצמית ועל חופש — ושם שם המשחק הוא החרבת אירופה והשתלטות עליה. כאן המניע העיקרי הוא לאומי ופוליטי, שם הוא פונדמנטליזם דתי". כך כותב הבוקר העיתונאי גדעון לוי במאמר בעיתון הארץ שעוסק בקשר שלא קיים לדעתו בין הטרור בצרפת לזה שבישראל.

    לוי כותב כי "רגע לפני שהימין בישראל מתחיל לחגוג, צריך לומר לו: אין כל קשר בין הילד עם הסכין מחברון לצרפתי-המוסלמי עם חגורת הנפץ בפריז".

    הוא מוסיף "הימין הישראלי יאמר, אמרנו לכם: כאלה הם הפלסטינים, כאלה הם הערבים וכאלה הם המוסלמים — חיות אדם צמאות דם. המסקנה: אין פרטנר. לנצח על החרב. עכשיו אירופה חווה את מה שאנחנו חווים כבר שנים. עכשיו אירופה תנקוט את אותם צעדים למלחמה בטרור, שהיא גינתה כשאנחנו נקטנו. עכשיו אירופה אולי תרד מאתנו — יש לנו הרי אויב משותף. נראה אותה מסמנת מוצרים עכשיו, נראה אותה מגנה את ההתנחלויות".

    בתגובה למאמר אומר ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי לאתר 'קול חי': גדעון לוי שוב מוכיח שהוא לא מבין את המפה. מה שהוא כותב זה קשקוש שמוכיח שהוא לא מבין את שורש הסכסוך. שורש הסכסוך הוא על רקע דתי ובין האסלאם הקיצוני לעולם הנאור שגם ישראל נמנית עליהם".

    עוד מוסיף סמוטריץ' "אני גם כופר במה שהוא מציג. הארץ היא שלנו ורק שלנו ולכן אין כאן שום כיבוש ושום הצדקה לטרור".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      את מי מענינת הכוונה? מה שמעניין זה מה התוצאה, ולצערינו התוצאה שוה